Krav om Dronetegn til ALLE..

Godt nytår til jer alle

Vi har lige fået den nyhed   fra AMC klubben i  Århus i gennem Erik i vores klub

Læse venligt denne meddelelses.

Det er desværre en alvorlig nyhed: Fra 1. januar må du kun flyve, hvis du har taget Trafikstyrelsens dronetegn!!!

I tirsdags d. 29’ udgav Trafikstyrelsen omsider den nye nationale regulering af drone- og modelflyvning – men med ikrafttrædelsesdato allerede den 1. januar.

Af bekendtgørelsen fremgår det, at det nu er ulovligt at flyve uden dronetegn uanset hvor man flyver – altså også i klubben.

Det betyder kort og godt, at fra og med  1. januar

må du kun flyve med modelfly og droner, hvis du har taget Trafikstyrelsens dronetegn.

I og med at dronetegnet nu er lovpligtigt, vil flyvning uden dronetegn være ulovlig – og dermed vil forsikringen ikke være i kraft. Så lad være med at flyve.

Skynd dig at tage et dronetegn hos Trafikstyrelsen. (Se her hvordan)

Det er nemt og det er gratis.

Du skal bruge dit Nem-ID for at logge ind hos Trafikstyrelsen.

1. I din internet browser skal du finde Trafikstyrelsens hjemmeside: www.trafikstyrelsen.dk
  2. Når siden kommer op, vælger du runde symbol ’luftfart’
  3. under ’tilladelse til individuelle’ skal du vælge ’droneoperatør’
  4. vælg ’Dronetegn for private operatører’
  5. På den meget lange side der kommer op kan du finde de oplysninger du skal bruge til at besvare prøven.

men du kan også finde følgende 2 afsnit hvor du hhv. skal registrere dig som dronepilot og gennemføre dronetegnsprøven:

-       Drone Registration Outside Built-up Areas (private).

-       Dronetegns prøven (Ansøg om dronetegn). Her skal du logge ind med dit Nem-ID.

OBS.: Det er nødvendigt at registrere sig som droneejer fordi det registreringsnummer du får, skal sættes på alle dine modeller (må godt være skjult indvendigt)

Jeg ved at der er mange af jer der har en drone tegn.

Til jer der ikke har taget et dronetegn  vil klubben selvfølge gerne hjælpe jer.

Vi vil undersøge om vi kan få trykt nogle mærkater med  NR. og navn.

Nedlukning i Sjørring

16. nov. 2020

Der er fra i dag indført sanktioner, der betyder, at alle indendørs forenings aktiviteter nu er forbudt.

Det betyde for os, at vi ikke længere må mødes i sløjdlokalet på Sjørring skole.

Konsekvensen heraf er , at vores planlagte tirsdags klubaften, er aflyst indtil videre

Vi må dog stadigt godt samles op til 10 personer udendørs, så flyvning fra pladsen i Kallerup er helt ok.

Den ultimative stormodel

16. nov. 2020

Nu er det vinter. Det er ihvertfald mørkt, koldt og blæsende, så de "gamle" - nogle MEGET gamle - byggeprojekter kommer frem igen.

Med årene er der en tendens til, at modellerne bliver større og større. Piper Cub J3 og Super Cub Pa18, er i den forbindelse modeller mange stifter bekendskab med.

Jeg har selv bygget Piper modeller i flere størrelser. Bygger nu på en 27% Super Cub.

Et andet medlem af Thy-mors Modelflyveklub, er meget langt med en 33% model også af en Pa 18.

Der er dog nogle, der efter adskellige modeller går all in og bygger den ultimative "model", som ham her. supercubproject.com

God læselyst.

Brian B

Ny hjemmeside

D. 11. december. 2020 gik Thy - Mors modelflyveklub i luften, for første gang.

Klubben har tidligere skiftet navn fra Thyrc til Thy - Mors modelflyveklub.

Den gamle side trængte til en større overhaling, så det blev besluttet, at starte helf forfra.

Den nye side vil blive opdateret og udviklet over den nærmeste fremtid.

Kig forbi ind imellem og se hvad nyt der sker.

Her er også lidt gamle flyve stemningsbilleder, så vi kan gå og glæde os til det bliver godt vejr igen..!

Julehygge afslutning

Års-afslutning Julehygge.

Vi holder julehygge afslutning i klubhuset tirsdag d. 15. december.

Vi vil flyve natflyvning 18 - 19, herefter er der hygge med smørrebrød, som er selvbetalt og skal bestilles i forvejen.

Tilmelding er nødvendig af henstil til smørrebrøds bestilling og med hensyn til hvor mange vi må være i klubhuset.

Der er kaffe på kanden, andre drikkevare kan købes.

Tilmelding senest 8. december.