Flyvepladsen og klubhus

Thy - Mors Modelflyveklubs flyveplads på Hornstrupvej, er godkendt til stormodeller, som er modeller over 7 kg.

Pladsen består af en forholdsvis jævn græsbane  på 200 x 8o meter.

På pladsen er der øst-vest 5 x 40 meter og nord-syd 5 x 30 meter, anlagt en L - formet flise startbane, så der altid er gode baneforhold.

Et nyt moderne klubhus med toilet og køkken, blev bygget af medlemmerne, for få år siden.

Udenfor, under et halvtag, er der ladestationer med mulighed for opladning af div. batterier.

119942072_1582785048571594_3651920028365607673_n
119970798_387826532212186_6328911840594841790_n
IMG10068
IMG10065
IMG10071
IMG10060
IMG10074
IMG10062

Faste klubtider

Vi mødes fast hver tirsdag.

Om sommeren - fra Påske til uge 41 - mødes vi 16:30 til ca kl. 22.

Pladsen i Kallerup.

Hornstrupvej 11a 7700 Thisted.

Om vinteren - fra uge 41 til Påske - kl. 19 - 22 mødes vi i sløjdlokalet på Sjørring skole.

Udover de faste klubaftner, er der indimellem - mest i weekenden - også aktivitet på pladsen, hvis vejret er til det.

Medlemskab:

Vi optager medlemmer fra de er fyldt 10 år.

Send en mail til:

mail@thymorsmodelflyveklub.dk

med navn og adresse, e-mail samt telefonnummer.

Du vil herefter modtage en mail med betalings oplysninger.

Du kan også møde op til en klubaften og aftale nærmere.

Medlemskab koste årligt:

Voksen                  kr. 700

Junior                    kr. 350

Folkepensionist kr. 350

Pasiv medlem    kr. 350

For at du kan forsikres og dermed må flyve fra vores flyveplads, skal du også indmeldes i Modelflyvning Danmark.

Derudover skal du også erhverve et dronetegn, se denne artikkel.

Kig bare forbi på vores klubaften, få en snak og se om modelflyvning er noget for dig.

Det er muligt, at få en prøve flyvning med vores lære - elev system, så du kan få en oplevelse med garanti for sucses.

Vil du gerne benytte dig af tilbudet om en prøveflyvning, skal det aftales i forvejen.

Kom godt igang med modelflyvning

Inden du bruger dine sparepenge..!

Det mest sikre vej til hurtig sucses er, at få råd og vejledning omkring valg af model og udstyr.

Rigtigt mange modeller er ikke egnet som begynder modeller.

Det gælder også nogle af de såkaldte begynder-pakker der sælges rundt omkring.

I Thy - mors modelflyveklub har vi mange erfarne medlemmer, der meget gerne vil hjælpe dig med indkøb af det bedst egnede udstyr.

Men du behøver slet ikke, at starte med, at købe din egen model.

Kig forbi, prøv vores lære-elev sæt og vent med, at bruge dine penge til du er sikker på, at modelflyvning er noget for dig.

Har du, eller ønsker du din egen model fra starten.

Kan du også godt flyve med den fra starten.

Når din egen model skal i luften for første gang, bør du lade en erfaren modelpilot prøveflyve modellen først.

Når du så selv skal flyve, står der en hjælper ved din side og overtager hvis du kommer i problemer.

Efter nogle timers flyvning og når du kan lande sikkert, er du klar til flyvning på egen hånd.

Af sikkerhedshensyn er det ikke tilladt, at flyve alene fra vores flyveplads, før nødvendig rutine er opnået.

Begivenhed

15. december 2020 kl. 18

Julehygge.

Der er nat flyvning fra kl. 18 til 19.

Herefter lidt smørrebrød, efter bestilling.

Af hensyn til bestilling af smørrebrød og med hensyn til hvor mange vi må være, er tilmelding nødvendig.

Tilmelding til Jørgen tlf. 23252902

Klubhuset i på flyvepladsen

plantegning uden logo

Når du kommer i bil til banen, skal du køre  langs det østlige skel - de gule pile på billedet.

Pas på flylandingsbanen og fly der flyver på tværs af vejen.

Vent med at køre ind på pladsen, hvis der er fly der er ved at lande.

Alt flyvning må kun foregå efter regler, der er opslået på klubhuset.

Du er selv personligt ansvarlig for, at du opfylder reglerne i den gældende luftfartslov.

Ingen flyvning på pladsen, uden gyldig ansvarsforsikring, som følger med, når du er meldt ind i Modelflyvning Danmark

Fra 1. januar 2021 skal alle nu også have dronetegn.

Har du ikke dronetegn, flyver du ulovligt og din ansvarsforsikring gælder ikke. Se mere her.

Gæsteflyvning

Vi er glade for gæster og det er altid hyggeligt, at få besøg.

Der er nogle få simple regler, du som vores gæster, skal følge

• Mindst et klubmedlem skal være til stede, eller flyvning skal være aftalt med et bestyrelsesmedlem.
  • Gæstepiloten skal være medlem af Modelflyvning Danmark eller en tilsvarende udenlandsk organisation.
  • Gæsten skal følge pladsreglerne, der er opslået på klubhuset.
  • Pladsen er godkendt til Stormodeller, og disse må benyttes når gældende certifikat er medbragt.

Skræntflyvning

Hanstholmskrænterne.

Thy  Mors modelflyveklub har ingen specielle aftaler eller rettigheder på skrænterne i området.

Alligevel opfordre vi vore model-flyverkolleger til, at vise størst mulig hensyn til lokalbefolkningen.

Skrænterne har stor belastning i ferieperioderne.

Vis hensyn og overhold gældene lovgivning, så vi også i fremtiden har lov til, at flyve på skrænterne.

Se nogle historiske billeder fra          skræntflyvning.

KONTAKT OS